Lenka Urbanová GEG ČR
Michaela Mužíková copytriky.cz
David Hawiger
Nejlepší čas si promluvit s přednášejícími a účastníky
Obědová pauza proběhne od 12:45 do 13:45.
NahoruŠtěpánka Baierlová GEG Sušice
Hanka Šandová Gymnázium Jana Keplera
Petr Caloň GEG Novojičínsko
Petr Caloň GEG Novojičínsko
Josef Kupka GEG Božena
Tomáš Kopec GEG FM
Daniel Tocháček GEG Praha
Jiří Leipert GEG Praha
Radovan Jansa GEG Novojičínsko
Roman Podlena GEG
Jiří Leipert GEG Praha
Vojtěch Veselý Wikimedia ČR
Radovan Jansa GEG Novojičínsko
Petra Jirůtková Khanova škola
Alena Vlachová Khanova škola
Martin Vonášek GEG FM
Petr Caloň GEG Novojičínsko
Věra Růžičková Gymnázium Na Zatlance
Daniel Tocháček GEG Praha
Mira Friedrichová GEG
Štěpánka Baierlová GEG Sušice
Hanka Šandová Gymnázium Jana Keplera
Daniel Tocháček GEG Praha
Dan Lessner
Filip Jelínek GEG Strakonice
Pavla Sýkorová GEG Plzeň
Adam Jech MakersLab
Miloslav Khas GEG Učte s námi
Libor Olbrich GEG FM
Tomáš Velecký SW Developer v Tieto
Afterpárty se uskuteční od 17:00 v prostorách Auly. Budeme rádi, pokud se všichni zúčastníte.
NahoruNejlepší čas si promluvit s přednášejícími a účastníky
To nejlepší od našich členů.
Mira Friedrichová učitelka, GEG
Učím informatiku na Gymnáziu v Praze 5 Na Zatlance a zajímám se nové trendy v technice i pedagogice, jsem členem přípravného týmu alternativního programu ALT a našem gymnáziu. Řadu let jsem působila jako analytik a školitel ve vlastní malé softwarové firmě. Lektorovala jsem v různých školách a kursech. Vystudovala fotografii. Poté jsem se rozhodla pro radikální změnu svého profesního zaměření, protože jsem konečně chtěla dělat to, co mě baví - tedy učit. Jsem členem profesních sdružení Jednota školských informatiků a Google Education Group ČR.
Co znamená věda zvaná copywriting a jak pomůže vaší škole? Kde všude za vás mluví texty a co by hlavně měly říkat? Co potřebují slyšet rodiče a co sami žáci? Jak psát tak, aby na zápis přišli ti praví? Ukážeme si dobré i špatné příklady z praxe a také probereme, kde na to všechno vzít čas.
Michaela Mužíková lektorka, copytriky.cz
Michaela pomáhá firmám psát tak, aby jejich zákazníci četli. Nejčastěji společně tvoří webové stránky, šablony pro e-maily nebo třeba nastavují správný tón a styl. Tak, aby nové texty předávaly nejen správné informace, ale také emoce. Pracovala například na projektech pro Českou spořitelnu, pro start-up Tartaletka, nebo pro O2. O copywritingu zároveň bloguje v projektu copytriky.cz.
I když téma asi není zrovna šálek gegařské kávy, na úrovni MŠMT se připravují ingredience pro nový digitální vzdělávací guláš. Takže si přijďte ve zkratce poslechnout, co některé zkratky znamenají. Můžete si pak zvážit, zda si ten chystaný guláš dáte či dokonce zda se chcete podílet na jeho přípravě.
Anotace se připravuje.
Radovan Jansa učitel, lektor Google Apps, veteran ORG GUG.cz, GEG Novojičínsko
Radovan pracuje na Gymnáziu v Novém Jičíně, kde v roce 2008 zavedl Google Apps. Od té chvíle se stal velkým propagátorem Google technologií ve výuce, spoluzaložil GEG Novojičínsko a stal se veterán organizátorem GUG.cz. Své zkušenosti rád předává dál, takže ho uvidíte na edu konferencích, nebo na školeních, které nabízí pro učitele po celé republice. Velkým koničkem je cestování a poznávání života v odlišných kulturách.
Může nám Učebna Google (Google Classroom) zjednodušit práci s ICT ve škole? V čem spočívá rozdíl mezi využíváním “pouhého” Google Suite For Education a “k tomu navíc” Google Classroom? Má smysl používat Google Classroom na ZŠ? Funguje Google Classroom jako apka na Androidu? Losnu nebo Mažňáka, neboli Google Classroom nebo Moodle? Nejen na tyto otázky se pokusíme najít odpovědi na workshopu Učebna Google (Google Classroom). Učebnu si představíme a vyzkoušíme skrze internetový prohlížeč na počítači i aplikaci v O. S. Android, a to z pozice studenta i učitele jako nástroj pro efektivní práci, sdílení, plánování a učení! Při práci na PC v učebně není potřeba žádné vlastní ICT vybavení, pro testování aplikace na O. S. Android je žádoucí mít vlastní tablet nebo smartphone.
Daniel Tocháček učitel, školitel ICT a Google Apps, GEG Praha
Daniel je odborným asistentem na katedře IT Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a současně učitelem a náčelníkem ICT na Základní škole Hanspaulka v Praze 6. V oblasti aplikace technologií se zaměřuje především na využití cloudových řešení při podpoře vzdělávání a na edukační robotiku. Dlouhodobě se rovněž věnuje didaktice IT a metodice práce pedagogů využívajících při výuce technologie. Na ZŠ Hanspaulka implementoval již v roce 2010 řešení Google Apps For Education a koncem roku 2013 rozjížděl ve škole projekt začlenění více než 60 tabletů s O. S. Android do výuky. Je spoluzakladatelem GEG Praha. Ve volném čase vyráží s rodinou na cesty do blízkých i vzdálenějších krajů a věnuje se sportu na souši (běh, kolo, hory, lyžování), na vodě (kanoistika a rafting) a pod vodou (potápění).
Jak lze s pomocí Wikipedie rozvíjet kritické myšlení a digitální gramotnost žáků ZŠ a SŠ? Seznamte se s potenciálem, jaký má Wikipedie pro školní výuku, a vyzkoušejte si několik aktivit z projektu Uč (s) Wiki, kterými se inspirujete i pro přípravu vlastních hodin.
Na workshopu prozradíme, jak jsme se s kolegyní a studenty 2. ročníků IKT (předmět informatika) v září 2016 „objevili“ ve sklepě budovy naší školy. Co jsme od té doby zrealizovali a jak se nám to povedlo. Ukážeme, co jsou palubní deníky, jakou mají funkci, vysvětlíme metodiku a smysl projektu Člověk na Zemi. Pracujeme v prostředí Google Classroom, používáme běžně dostupné nástroje pro tvorbu webových stránek, brožurek, plakátků,… Máme zkušenosti s tandemovou výukou, o které se rádi podělíme. Těžištěm naší výuky je princip „zeptej se svého kamaráda“, který současná generace používá velmi přirozeně už od „plínek“.
Věra Růžičková učitelka, Gymnázium Na Zatlance
RNDr. Věra Růžičková vystudovala jsem obor učitelství biologie - matematika na PřF UK, kde jsem v roce 1990 získala doktorát přírodních věd. V minulosti jsem působila jako učitel na několika středních školách, v současné době již devátým rokem vyučuji na Gymnáziu Na Zatlance, kde společně s kolegy připravuji nový vzdělávací program ALT. Kromě tradičních předmětů biologie a matematika vedu i semináře zaměřené na práci se stresem a vlastním tělem (seminář relaxačních technik). Absolvovala jsem řadu metodických kurzů moderních vyučovacích metod (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), zabývám se motivací studentů ke studiu, hledáním efektivních vyučovacích metod. Jsem tvořivá a baví mě prostě učit jinak než je zvykem.
Ozobot, malý robot „s českým <3“, toho dost umí od „narození“ - umí sledovat různě barevné čáry. Třeba nakreslené fixkou na obyčejný papír nebo prstem na tablet. Kromě sledování čáry má předprogramovanou i sadu příkazů, ale zároveň se může ještě mnohé naučit. Třeba poskládáním vlastních programů v Ozoblockly. Přijďte si vyzkoušet jak se s ním pracuje, zvládnete pomocí Ozobota dovézt náklad do skladu? Znáte hru Sokoban? Může malý robot hrát velké divadlo? Zkusíme si do „ozobotího“ světa přenést některé úkoly z toho našeho reálného, budeme kreslit, stříhat, lepit, hrát si, a trošku i kódovat s počítačem i bez.
Štěpánka Baierlová učitelka, GEG Sušice
V současné době pracuji jako učitelka matematiky, informatiky a programování na SOŠ v Praze. Již 15 let se věnuji vzdělávání pedagogů a pomáhám jim s integrací digitálních technologií do výuky. Ráda zkouším ve výuce nové věci a mou srdeční záležitostí je robotika, speciálně programování LEGO robotů, kterému se společně se svými studenty věnujeme v robotickém kroužku při SVČ v Sušici. V rámci skupiny GEG Sušice a Lipnické buňky projektu Jednoty školských informatiků podporovaného Google, se aktivně podílím na pořádání workshopů a přednášek nejen pro členy, ale i pro další zájemce z řad učitelů i širší veřejnosti.
Hanka Šandová učitelka, Gymnázium Jana Keplera
Učitelka informatiky na nižším i vyšším gymnáziu. Vede nepovinný předmět IT klubovna se zaměřením na robotiku, hravé programování, 3D modelování a 3D tisk. V rámci Lipnické buňky projektu Jednoty školských informatiků podporovaného Google, se aktivně podílí na pořádání workshopů nejen pro členy, ale i pro další zájemce z řad učitelů.
“Chromebooky válcují trh. Polovinu počítačů pořizovaných školami tvoří chromebooky. Chromebooky překonaly prodeje Apple zařízení” - to jsou příklady nadpisů popisujících prodej počítačů v USA v oblasti školství. V Česku jsou chromebooky neprávem opomíjeny, přitom pro využití ve školách jsou naprosto ideální. Na workshopu si představíme chromebooky ideální pro školy a ukážeme si jejich výhody a nevýhody. Nahlédneme pod pokličku dálkové správy zařízení, která nadchne nejednoho správce IT. A také si představíme využití chromebooků v praxi konkrétních škol, které již v Česku chromebooky nasadily.
Radovan Jansa učitel, lektor Google Apps, veteran ORG GUG.cz, GEG Novojičínsko
Radovan pracuje na Gymnáziu v Novém Jičíně, kde v roce 2008 zavedl Google Apps. Od té chvíle se stal velkým propagátorem Google technologií ve výuce, spoluzaložil GEG Novojičínsko a stal se veterán organizátorem GUG.cz. Své zkušenosti rád předává dál, takže ho uvidíte na edu konferencích, nebo na školeních, které nabízí pro učitele po celé republice. Velkým koničkem je cestování a poznávání života v odlišných kulturách.
Jak nastavit automatické zálohování fotek pořízených (nejen) z fotoaparátu smartphonu (či jiného zdroje)? Neomezené úložiště lze následně prohlížet a fotky editovat přímo v mobilu i ve webové verzi Fotek Google - co to má vše za možnosti? A již jste vyzkoušeli správu takto zálohovaných fotek na Google Disku? Při synchronizaci s lokálním počítačem je hned máte zpět pěkně “u sebe”. K tomu nějaké ty základní i pokročilé možnosti editace cloudovými editory. Taktéž vyzkoušíme skvělou funkci mobilní aplikace Google Disk na Androidu - scannování a OCR - výtečná možnost zálohovat všechny důležité doklady, účtenky atd.
Jiří Leipert učitel, lektor Google Apps, GEG Praha
Jiří pracuje jako odborný asistent na katedře informatiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se zaměřuje na cloud learning a elementaristiku práce s elektronickými informacemi. Je spoluzakladatelem GEG Praha a nadšencem pro využívání ICT prostředků při vzdělávání i v osobním životě. Jeho velkým koníčkem je cestování a průvodcování poznávacích zájezdů.
Už jste byli ve virtuální realitě? Nabízíme ochutnávku ve formě workshopu, kde si budete moci složit vlastní Cardboard a nakouknout pomocí mobilních aplikací do virtuálního světa :-) Vtáhněte žáky do výuky pomocí virtuální reality. Přímo ve třídě se můžete potopit ke korálovým útesům, projít si Machu Picchu, podívat se do Antarktidy nebo navštívit mezinárodní vesmírnou stanici ISS. Díky aplikaci Google Expeditions můžete tyto možnosti využít ve výuce i vy. Všechny praktické informace se dozvíte na worshopu, kde si můžete systém i vyzkoušet.
Petr Caloň učitel, lektor Google Apps, GEG Novojičínsko
Petr pracuje na Masarykově gymnáziu v Příboře, kde v roce 2012 zavedl Google Apps pro vzdělávání. Na této škole rovněž inicioval vytvoření první chromebookové učebny v České republice. Profesně se zaměřuje na výuku dějepisu, základů společenských věd a zeměpisu. Je spoluzakladatelem GEG Novojičínsko a velkým nadšencem chromebooků. Můžete se s ním setkat na mnoha IT konferencích věnovaných Google technologiím a cloudu. Jeho velkým koníčkem je rodina a cestování.
Ještě neumí číst,ale už umí programovat. Nemožné? Ne! Možné! S mladším bratříčkem známého programovacího prostředí Scratch dokáží už i malí programátoři divy. V průběhu workshopu se seznámíme s aplikací Scratch Jr pro Android, vytvoříme si prostředí, postavy a vše propojíme v programu, který si sami poskládáme z ikonických stavebních prvků. Algoritmizace a programování je v aplikaci Scratch Jr tak snadná, že ji zvládnou (nejen) prvňáčci. Pro práci s aplikací během workshopu je vlastní tablet nebo smartphone s Androidem nutností.
Daniel Tocháček učitel, školitel ICT a Google Apps, GEG Praha
Daniel je odborným asistentem na katedře IT Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a současně učitelem a náčelníkem ICT na Základní škole Hanspaulka v Praze 6. V oblasti aplikace technologií se zaměřuje především na využití cloudových řešení při podpoře vzdělávání a na edukační robotiku. Dlouhodobě se rovněž věnuje didaktice IT a metodice práce pedagogů využívajících při výuce technologie. Na ZŠ Hanspaulka implementoval již v roce 2010 řešení Google Apps For Education a koncem roku 2013 rozjížděl ve škole projekt začlenění více než 60 tabletů s O. S. Android do výuky. Je spoluzakladatelem GEG Praha. Ve volném čase vyráží s rodinou na cesty do blízkých i vzdálenějších krajů a věnuje se sportu na souši (běh, kolo, hory, lyžování), na vodě (kanoistika a rafting) a pod vodou (potápění).
Na internetu existuje velké množství on-line aplikací, které poskytují žákům i učitelům nejen zpětnou vazbu o pochopení probírané látky, dávají možnost vyjádřit svůj názor, otestovat se, zopakovat si učivo. Plickers, Socrative, Mentimeter, Quizizz, Triventy, LearningApps, Google Formuláře a další. Každá z nich umí něco jiného. Pojďme si představit některé z nich a vyzkoušet, jakým způsobem je můžeme využít ve výuce.
Filip Jelínek učitel, GEG Strakonice
Učím na gymnáziu v Prachaticích informatiku a tělesnou výchovu. Řadu let pomáhám učitelům zavádět moderní technologie do výuky. Jako lektor vedu pravidelně webináře a semináře se zaměřením na ICT ve výuce a robotiku. Spoluzakladatel a autor webu www.guruveskole.cz.
Pavla Sýkorová učitelka, GEG Plzeň
Učím na základní škole v Plzni matematiku, zeměpis a informatiku. Několik let využívám ve výuce nejrůznější technologie. Jako lektor vedu semináře a webináře se zaměřením na efektivní využívání ICT ve výuce a finanční gramotnost. Spoluzakladatelka a autorka webu www.guruveskole.cz
O 3D tisku se dnes hodně mluví. Málokdo však ví, co všechno je možné s ním dneska vytvořit. Přijďte se dozvědět více o přednostech a limitech této technologie! Na našem workshopu Vás provedeme technologií 3D tisku pěkně krok po kroku - představíme Vám 3D tiskové technologie; - naučíte se obstarat si 3D model; - ukážeme vám jak se model připravuje pro tisk; - vysvětlíme jak probíhá tisk na různých tiskárnách; - ukážeme si co se dá na 3D tiskárně vytisknout; - dozvíte se kdy je 3D tiskárna dobrá, z čehož se dá tisknout a kdy se to vyplatí; -zodpovíme na všechny Vaše dotazy ohledně 3D tisku :)
Adam Jech spoluzakladatelem 3D tiskové dílny MakersLab, MakersLab
Adam Jech je spoluzakladatelem 3D tiskové dílny MakersLab sídlící v Pražských Holešovicích. Zabývá se již mnoho let technologiím 3D tvorby, hlavně 3D tisku. Také se zabývá vyučováním používání technologie 3D tisku a s ním spojenými technologiemi.
Na workshopu přestavíme Khan Academy, Khanovu školu, praktické zkušenosti z výuky i nástroje pro tvorbu výukových videí.
Alena Vlachová učitelka, Khanova škola
Alena Vlachová absolvovala obory Chemie přírodních látek a Specializace v pedagogice na VŠCHT v Praze. Od roku 2006 učí chemii a přírodopis na ZŠ Hanspaulka v Praze. Za nejvíce inspirativní pro svou praxi považuje kurzy Čtením a psaním ke kritickému myšlení, což ještě rozšířila o sledováním videí a diskutováním k myšlení v souvislostech. Zapojení digitální technologie do výuky a do své učitelské sebeorgenizace považuje za funční a zábavné pro ni i pro žáky.
Na workshopu si letem světem ukážeme řadu SW nástrojů, které učí žáky “programovat” (spíše algoritmicky myslet) a které můžeme již zítra vyzkoušet ve výuce. Ukážeme si, jak naprogramovat hru (Scratch, Ozobot, Blockly, Tynker, CodeMonkey, Game Maker), jak naprogramovat aplikaci na mobil (AppInventor) a jak trénovat řešení problémů (Problém Solving Tutor, Bobřík informatiky).
Mira Friedrichová učitelka, GEG
Učím informatiku na Gymnáziu v Praze 5 Na Zatlance a zajímám se nové trendy v technice i pedagogice, jsem členem přípravného týmu alternativního programu ALT a našem gymnáziu. Řadu let jsem působila jako analytik a školitel ve vlastní malé softwarové firmě. Lektorovala jsem v různých školách a kursech. Vystudovala fotografii. Poté jsem se rozhodla pro radikální změnu svého profesního zaměření, protože jsem konečně chtěla dělat to, co mě baví - tedy učit. Jsem členem profesních sdružení Jednota školských informatiků a Google Education Group ČR.
“Koncentrovaná nuda”, “Co to jako bylo?”, “Druhý slajd a konec” … Věty, které nechcete slyšet, ale přesto často zaznívají. Možná někteří ještě pamatujete dobu tzv. meotarů a fólii, které vytvářely z žáků stroje na opisování rozsáhlých textů do sešitu. Dokonce i náš slavný objevitel Jára Cimrman upozorňoval na úskalí tzv. živé kopírky, které již po prvních pěti hodinách psaní hlásila, že ji bolí ručičky. Dalo by se říci, že tato doba s příchodem dataprojektorů je dávno minulostí. Přesto tento pokrok, se však někdy setkáme s prezentacemi (a to i u žáků), které ony vysmívané folie připomínají. Stále se na školách vyskytují lidé, kteří prokazují urputnou snahu maximálně využívat tlačítka Ctrl + C a Ctrl + V a dostat na jeden slajd vše i za pomoci písma o velikosti 12. Tato realita nám není lhostejná! Rádi bychom vám předali část našich zkušeností, které jsme nasbírali během naší snahy o co nejlepší a nejpěknější prezentace. Na workshopu se naučíte, jak pomocí jednoduchých kroků a nástrojů můžete svou prezentaci vylepšit. Nezaručíme vám úspěch před posluchači, ale budeme se vás snažit přesvědčit, že prezentace není jen pouhý nástroj pro podporu toho co prezentuje, ale je především nástroj k zaujmutí posluchačů.
Petr Caloň učitel, lektor Google Apps, GEG Novojičínsko
Petr pracuje na Masarykově gymnáziu v Příboře, kde v roce 2012 zavedl Google Apps pro vzdělávání. Na této škole rovněž inicioval vytvoření první chromebookové učebny v České republice. Profesně se zaměřuje na výuku dějepisu, základů společenských věd a zeměpisu. Je spoluzakladatelem GEG Novojičínsko a velkým nadšencem chromebooků. Můžete se s ním setkat na mnoha IT konferencích věnovaných Google technologiím a cloudu. Jeho velkým koníčkem je rodina a cestování.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem... Systémy vycházející z Unixu nás provázejí téměř na každém kroku, aniž bychom si to uvědomovali. Linuxová počítačová učebna Vám může poskytnout mnohem více než jen slušnou stabilitu a množství dostupných programů... Na tomto setkání se seznámíte s konkrétním případem nasazení linuxových PC do výuky od plánování až po realizaci.
Josef Kupka zástupce ředitele, ICT metodik a koordinátor, GEG Božena
Pracuji jako zástupce ředitele, ICT metodik a koordinátor na základní škole Litoměřice, Boženy Němcové 2, kam jsem před 20 lety nastoupil. Baví mě Linux a v posledních letech i aplikace Google. Obojí se mi ve škole podařilo nasadit do ostrého provozu. Pro zájemce z řad kolegů a kolegyň vedu školní IT kroužek. S kamarádem jsem založil skupinu GEG Božena. Mám rád výlety s rodinou, cykloturistiku, rockovou muziku a dobré pivo.
Anotace se připravuje.
Jedním z cílů mediální výchovy je snaha překonávat stereotypní myšlení a sociální bubliny, které výrazně modelují naše představy o světě. Jednou z možných cesta jak objevit jiné sociální bubliny je hraní her - v našem případě si zahrajeme online hru Ghettout, ukážeme si jakým způsobem můžeme hru využít k práci se stereotypními představami o chudobě a sociálním vyloučení. Vedle samotné hry se zaměříme i na možné otázky a způsob jejich kladení hráčům prostřednictvím pracovního listu. Po hraní a vyplnění pracovního listu bychom se podívali na teoretické vymezení počítačových her ve výuce - co nám můžou přinést přednášky studentů o hrách, které hrají a jak lze pojmout hodinu mediální výchovy věnované videohrám. Přijďte si zahrát, zapojit se a diskutovat o interaktivních světech okolo nás.
Martin Vonášek učitel, GEG FM
Učí na střední škole dějepis a mediální výchovu jako samostatný předmět. Společně se studenty usiluje o nabourání zažitých představ a stereotypů v oblasti dějin a médií. Snaží se různými způsoby rozvíjet kritické myšlení a squatovat moderní technologie v rámci výuky :) Pomáhá s GEG FM a má rád filmové kluby, trička A2 a časopis Cinepur…
Při výuce algoritmizace a programování využíváme vizuální programovací jazyk Scratch, který je díky grafickému prostředí velice intuitivní a dá se využít pro každou věkovou skupinu. Naše studenty nejvíce zaujala tvorba her, proto si v rámci workshopu ukážeme, jak jednoduchou hru vytvořit. Začneme tvorbou scénáře, přidáme postavy a poté vše rozpohybujeme a naučíme vzájemné interakci.
Štěpánka Baierlová učitelka, GEG Sušice
V současné době pracuji jako učitelka matematiky, informatiky a programování na SOŠ v Praze. Již 15 let se věnuji vzdělávání pedagogů a pomáhám jim s integrací digitálních technologií do výuky. Ráda zkouším ve výuce nové věci a mou srdeční záležitostí je robotika, speciálně programování LEGO robotů, kterému se společně se svými studenty věnujeme v robotickém kroužku při SVČ v Sušici. V rámci skupiny GEG Sušice a Lipnické buňky projektu Jednoty školských informatiků podporovaného Google, se aktivně podílím na pořádání workshopů a přednášek nejen pro členy, ale i pro další zájemce z řad učitelů i širší veřejnosti.
Hanka Šandová učitelka, Gymnázium Jana Keplera
Učitelka informatiky na nižším i vyšším gymnáziu. Vede nepovinný předmět IT klubovna se zaměřením na robotiku, hravé programování, 3D modelování a 3D tisk. V rámci Lipnické buňky projektu Jednoty školských informatiků podporovaného Google, se aktivně podílí na pořádání workshopů nejen pro členy, ale i pro další zájemce z řad učitelů.
Nelíbí se vám známkování? Berete chybu jako přirozenou součást učení, chcete vyučování co nejvíce individualizovat, z učitele se stáváte průvodcem, snažíte se přenést zodpovědnost za vzdělání na vaše žáky, pak se na vás budu těšit. Ukážeme si, jak nám mohou informační technologie pomoci při naší práci s dětmi. Představíme si aplikaci Formative, která dává žákům nejen okamžitou zpětnou vazbu (jako mnoho dalších aplikací), ale nabízí toho ještě mnohem více.
Miloslav Khas učitel, GEG Učte s námi
Milan Khas učí informatiku a hudební výchovu na Základní škole ve Staňkově (okr. Domažlice). Snaží se o zapojení a integraci IT do vzdělávání, především pak o jejich smysluplné využití napříč předměty. Výsledky své práce publikuje na svém blogu, na sociálních sítích a na odborných portálech. Je členem skupiny GEG Učte s námi. Poslední rok se zabývá zpětnou vazbou a formativním hodnocením žáků. Účastní se mezinárodních eTwinningových projektů a je koordinátorem celostátního setkávání učitelů #eduStankov.
Ekosystém Chrome prakticky - synchronizovaný prohlížeč, Chrome-book (-box, -bit) a možnosti těchto zařízení. Jak si na starším a pomalém PC/Macu spustit či nainstalovat svižný systém Chromium? Ve workshopu si vyzkoušíme práci v tomto prostředí - ať již na běžném stolním PC, tak i osaháme různá Chrome zařízení.
Jiří Leipert učitel, lektor Google Apps, GEG Praha
Jiří pracuje jako odborný asistent na katedře informatiky na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se zaměřuje na cloud learning a elementaristiku práce s elektronickými informacemi. Je spoluzakladatelem GEG Praha a nadšencem pro využívání ICT prostředků při vzdělávání i v osobním životě. Jeho velkým koníčkem je cestování a průvodcování poznávacích zájezdů.
Finanční gramotnost se hodí každému a učit ji ve škole je prakticky povinnost. Učit ji v matematice je možné, ale využít IT je více sexy ;-). Nepotřebujete k tomu žádné speciální nástroje, nepotřebujete nic instalovat - stačí online Google tabulky. Ve workshopu se mrkneme na pár (no možná dva, tři páry) funkci, které se dají využít. Podíváme se co je nudné (spoření) i co je cool (kreditky) a nezapomeneme ani na to co je nutné (hypotéka).
Libor Olbrich Učitel,lektor, spoluzakladatel GEG FM, SbirkaPrikladu.EU, GEG FM
Libor Olbrich učí na PrimMat - SSŠP ve Frýdku-Místku, má rád, školí a propaguje Google Apps, Open Source a online služby. Věří ve spolupráci, sdílení a komunitu. Spoluzaložil a stará se o skupinu GEG FM a webovou sbírku příkladů z matematiky. Rád čte a chodí - po horách a přednáškách zajímavých lidí.
Zajímají vás moderní trendy ve výuce dějepisu a ZSV. Příjdtě na můj seminář a seznamte se s možnostmi jak oživit výuky těchto dvou předmětů.
Petr Caloň učitel, lektor Google Apps, GEG Novojičínsko
Petr pracuje na Masarykově gymnáziu v Příboře, kde v roce 2012 zavedl Google Apps pro vzdělávání. Na této škole rovněž inicioval vytvoření první chromebookové učebny v České republice. Profesně se zaměřuje na výuku dějepisu, základů společenských věd a zeměpisu. Je spoluzakladatelem GEG Novojičínsko a velkým nadšencem chromebooků. Můžete se s ním setkat na mnoha IT konferencích věnovaných Google technologiím a cloudu. Jeho velkým koníčkem je rodina a cestování.
Projektujeme v regionální historii za pomoci technologiíVnímají žáci dějiny a dějepis jako něco odtrženého od jejich života? Nechme je “prošlápnout si” historii jejich domova s pomocí moderních technologií. Podíváme se na využití QR kódů, mapových aplikací, prezentací Google, srovnávacích fotografií a audia při výuce dějin regionu.
Tomáš Velecký lektor, SW Developer v Tieto
Tomáš pracuje ve společnosti Tieto jako vývojář v Google for Work týmu, kde s kolegy řeší neřešitelné problémy za vydatné pomoci AppEngine, AppsScript, NodeJS, burgerů a piva. Mimo jiné dělá přednášky na témata týkajících se Google služeb a technologií.
Přijďte se přesvědčit o tom, že známé heslo “Kdo si hraje, nezlobí!” stále platí! Tedy alespoň je-li po ruce edurobotická sada Lego WeDo. Po loňské ukázce sad NXT pro starší a pokročilé uživatele se na letošním GEGfestu zaměříme na sady pro mladší příznivce robotiky a začátečníky. Workshop umožní návštěvníkům vyzkoušet si prostřednictvím jednoduchých úloh práci s robotickými sadami LEGO WeDo, které jsou primárně určeny pro žáky vyšších ročníků 1. stupně ZŠ. Z kostiček si postavíme model, připojíme senzory, motory, řídící prvky, robota naprogramujeme v ikonickém SW LEGO WeDo a rozpohybujeme ho. Ukážeme si i další možnosti edukační robotiky s podporou produků LEGO (sady NXT 2.0. a EV3).
Daniel Tocháček učitel, školitel ICT a Google Apps, GEG Praha
Daniel je odborným asistentem na katedře IT Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a současně učitelem a náčelníkem ICT na Základní škole Hanspaulka v Praze 6. V oblasti aplikace technologií se zaměřuje především na využití cloudových řešení při podpoře vzdělávání a na edukační robotiku. Dlouhodobě se rovněž věnuje didaktice IT a metodice práce pedagogů využívajících při výuce technologie. Na ZŠ Hanspaulka implementoval již v roce 2010 řešení Google Apps For Education a koncem roku 2013 rozjížděl ve škole projekt začlenění více než 60 tabletů s O. S. Android do výuky. Je spoluzakladatelem GEG Praha. Ve volném čase vyráží s rodinou na cesty do blízkých i vzdálenějších krajů a věnuje se sportu na souši (běh, kolo, hory, lyžování), na vodě (kanoistika a rafting) a pod vodou (potápění).
V posledních letech se stalo testování žáků rozšířeným fenoménem. Vzhledem k vysokému počtu různých testů a také společností, které je nabízejí, má v důsledku toho řada učitelů oprávněný názor, že je „přetestováno“ a nezbývá prostor pro běžnou výuku a běžné ověření vědomostí. Pokusme se ale na testy ve webovém prostředí podívat jako na nástroj, který při racionálním využití může posloužit nejen jako kontrolní, ale především jako vzdělávací prostředek. Podívejme se pak společně jak (v oblasti matematiky) může test posloužit žákům i učitelům ke zvýšení efektivity vzdělávacího procesu.
Tomáš Kopec učitel, GEG FM
Učím na soukromé střední škole PrimMat ve Frýdku – Místku matematiku, přírodní vědy a tělesnou výchovu. Zajímám se o výukové aktivity komunitního a nekomerčního charakteru. Jako lektor vedu semináře k programu GeoGebra, jsem spoluautorem komunitního projektu sbirkaprikladu.eu. Ve volném čase se věnuji sportu a výletům do přírody.
Lenka Urbanová lektorka, konzultantka, spoluzakladatelka GUG.cz, veteran org GUG.cz, GEG ČR
Lenka je lektorka a konzultantka. Říká o sobě, že je „lingvistka, kterou přetáhly počítače”, a že „sbratřuje lidi a technologie“. Zabývá se metodikou e-learningu a online učení, s důrazem na spolupráci, sdílení a otevřené vzdělávání. Participuje na projektech zaměřených na technologie ve školách, na cloudové aplikace, mobilní zařízení a na řízení týmů a projektů pomocí online nástrojů. Ráda moderuje diskuze a webináře. Potřebu propojování, spolupráce a sdílení naplňuje ve znalostní komunitě učitelů - v GEG ČR (Google EDU Group ČR). Dle ankety provedené mezi GEGery tam má překrásnou roli: poňoukávatel, (ďábel) našeptávač.
Pro dobrý start naší konfernce bude připravena lehká snídaně (čaj, kafe, koláčky).
To nejlepší od našich členů
Proč trávit čas nad něčím, co za nás může udělat stroj, tedy přesněji umělá inteligence? “Jako učitel se chci zaměřit na obsah prezentace a metodické pojetí hodiny a ne zbytečně trávit čas nad tvorbou designu prezentace. Jako třídní učitel mám stovky a tisíce fotek z různých školních akcí a výletů a nemám čas z nich dělat alba a fotky popisovat nebo třídit.” To jsou jen drobné příklady toho, jak nám může umělá inteligence a strojové učení pomoci s rutinními činnostmi ve škole. Google totiž postupně začíná umělou inteligenci zavádět do různých produktů G Suite pro vzdělávání.
Radovan Jansa učitel, lektor Google Apps, veteran ORG GUG.cz, GEG Novojičínsko
Radovan pracuje na Gymnáziu v Novém Jičíně, kde v roce 2008 zavedl Google Apps. Od té chvíle se stal velkým propagátorem Google technologií ve výuce, spoluzaložil GEG Novojičínsko a stal se veterán organizátorem GUG.cz. Své zkušenosti rád předává dál, takže ho uvidíte na edu konferencích, nebo na školeních, které nabízí pro učitele po celé republice. Velkým koničkem je cestování a poznávání života v odlišných kulturách.
V rámci našeho workshopu se podrobněji podíváme na možnosti Google formulářů. Vytvoříme si formulář (dotazník, test) s různými typy otázek. Ukážeme si možnosti nastavení formuláře, jeho možná rozšíření, doplňky a způsoby distribuce. Podíváme se na formy zobrazení odpovědí, jejich zpracování a publikování.
Roman Podlena učitel, GEG
Učím na Gymnáziu Matyáše Lercha v Brně matematiku a informatiku. V roce 2010 jsme ve škole zavedli Google Apps (Google Suite), které se od té doby snažíme využívat víc a víc. Zajímám se o nové trendy v oblasti IT a v rámci Lipnické buňky projektu Informatikáři informatikářům se aktivně podílím na přípravě různých přednášek a workshopů. Množství času stráveného u počítačů si vynahrazuji pobytem na ledě při curlingu, který je mou srdeční záležitosti.
Technika na každém kroku je známý a jasný důvod pro výuku informatiky. Je tu ale ještě další, méně nápadný důvod. Znalost informatiky zpřístupňuje velmi užitečný, ale dosud také vzácný způsob myšlení. Zatímco v jiných oblastech se učíme správně použít daný hotový postup, v informatice se učíme, jak takový správný postup vytvořit. A zatímco v jiných oblastech použijeme prostě ten jeden známý postup, v informatice jich porovnáme několik a zvolíme ten nejefektivnější. Mezi nezastupitelné úkoly všeobecného vzdělávání proto patří i rozvoj tohoto tzv. informatického myšlení. Na workshopu si jej blíže představíme a prozkoumáme na příkladech aktivit, které lze použít i ve výuce.
Dan Lessner učitel,
Jsem učitel informatiky. Odučil jsem několik let na různých pražských gymnáziích, teď dokončuji doktorát na MFF UK, k čemuž patří i sepsání učebnice informatiky. Kromě toho se podílím se na zavádění informatiky do škol, pomáhám s organizací Bobříka informatiky, vedu projekt Informatikáři informatikářům, v roli ambasadora kampaně Code Week propaguji výuku programování. Společným jmenovatelem mých aktivit je informatické myšlení a informatika ve školách, nebo spíš to, že tam oboje chybí.
Staráte se ve škole o Google Apps? S AppsScriptem to bude hračka. Ušetříte obrovské množství času při vytváření uživatelů, přiřazovaní do skupin nebo organizačních jednotek. Pomocí skriptů můžete např. také elegantně spravovat Učebnu Google.
Tomáš Velecký lektor, SW Developer v Tieto
Tomáš pracuje ve společnosti Tieto jako vývojář v Google for Work týmu, kde s kolegy řeší neřešitelné problémy za vydatné pomoci AppEngine, AppsScript, NodeJS, burgerů a piva. Mimo jiné dělá přednášky na témata týkajících se Google služeb a technologií.